Vad behöver du?

Första steget är att träffas för ett möte där Ni som kund får presentera Er verksamhet och vad Ni önskar med Er webbsida. Jag vill veta så mycket som möjligt om tankar kring layout, innehåll, syfte, målgrupp och framtida planer. Denna information använder jag för att ta fram en design som matchar just Ert företag.

Efter detta inledande möte får Ni en projektsammanställning där jag sammanfattar det som diskuterats, detta dokument ligger till grund för både layout och offert.

Designförslag och offert

Efter godkännande av projektsammanställning ritar jag upp ett designförslag i Photoshop, för att Ni ska få en unik design som matchar Ert företag och Er grafiska profil.

Vid ett nytt, personligt möte presenterar jag designförslaget med hjälp av utskrivna bilder där jag beskriver mina tankar och vi gemensamt kan diskutera kring mina idéer. Bilderna får Ni ta med ‘hem’ och titta på i lugn och ro och diskutera inom företaget. Detta är en viktigt process i projektet eftersom jag vill att slutresultatet ska kännas absolut 100% i enlighet med Era önskemål.
Tillsammans med designförslaget överlämnar jag en detaljerad offert.

Tidplan och Produktion

Godkänner Ni layoutförslaget och offerten kan webbprojektet starta. Jag gör en tidplan över de moment som ingår i en webbproduktion. Vi går även igenom om det är något Ni behöver göra, som att till exempel leverera texter och bilder.

Alla webbproduktioner skapas med WordPress som plattform. När arbetet med produktionen är klart får Ni se webbsidan i sin helhet på Attico’s webbserver för godkännande. Om allting stämmer överens med Era förväntningar och önskemål publiceras webbsidan på Er webbserver/webbhotell.

Utbildning

Arbetet med en webbsida tar inte slut vid publiceringen. För att få mycket trafik till Er sida och för att Ni ska upplevas som ett företag i ‘rörelse’ är det viktigt att uppdatera och underhålla webbsidan regelbundet.

Efter lanseringen håller jag en utbildning i WordPress med en eller flera från Ert företag. I utbildningen lär ni Er att ändra texter, byta bilder, lägga till menyval, nyheter mm. Allt för att sidan ska kunna bli så levande som möjligt från dag 1.

Underhåll och Support

I alla webbprojekt som skapats av Attico ingår 1 månads fritt support- och underhållsavtal. Denna support innebär att Ni kan ringa eller skicka e-post med frågor och funderingar hur Ni ska komma vidare och underhålla Er webbsida.

Supportavtalet går självklart att förlänga om Ni önskar en trygghet i att Attico fortsättningsvis hjälper Er med backup, uppgraderingar och annat tekniskt undehåll av WordPress vid sidan av goda råd om hur man bäst sköter om sin WordPress-site.
Det går även att teckna ett supportavtal på redan befintlig webbsida som skapats av någon annan.